خدا آخر دنیا

خدا آخر دنیا

عزیزان این خداست که همه چیز به او ختم میشه. پس عالم محضر خداست در محضر باری تعالی گناه نکنیم . خدایا عاقبت ما را ختم به خیر کن . این وبلاگ بدون هیچ تجربه و سابقه قبلی درباره حضرت عشق است پس خرده نگیرید. همتونو دوست دارم . چند روزی در این دنیا هستیم و...
خدا آخر دنیا

خدا آخر دنیا

عزیزان این خداست که همه چیز به او ختم میشه. پس عالم محضر خداست در محضر باری تعالی گناه نکنیم . خدایا عاقبت ما را ختم به خیر کن . این وبلاگ بدون هیچ تجربه و سابقه قبلی درباره حضرت عشق است پس خرده نگیرید. همتونو دوست دارم . چند روزی در این دنیا هستیم و...

راه های کنترل شهوت

چطـــور شهـــــوت خودمــان را کنتــرل کنیــــم؟!!! 

 

طبق تحقیق بعضی از روانشناسان 85 % تحریک جنسی مربوط به چشم است،یعنی اگر چشممان را کنترل کنیم 85% قضیه حل شده است. 

ز دست دیده و دل هر دو فریاد..........هرآنچه دیده بیند دل کند یاد 

بسازم خنجری نیشش ز فولاد..........زنم بر دیده تا دل گردد آزاد 

بعضی از جوان ها هم خدا را میخواهند هم خُرما!!! 

هم دوست دارند شهوتشان را کنترل کنند و پاک باشند و با آرامش زندگی کنند،هم دل از فیلم های مستهجن داخل گوشی و لب تاب و تبلتشان نمی کنند که حذف کنند و توی خیابان هم دوست دارند همه جا را قشنگ دید بزنند!!! 

اینجوری که نمیشود عزیزمن! شتر در خواب بیند پنبه دانه/گهی لُپ لُپ خورد گه تکدانه!!!!!

اولیــــن قـــــدم ترک چشم چرانی است. (کنترل نگاه) 

تا این قدم برداشته نشود قدم های بعدی جواب نمیدهد.  

خب حالا چطور چشممان را کنترل کنیم؟!! 

اول :باید شروع کنیم نمازمان را بخوانیم و با خدا ارتباطمان را قوی کنیم ،هرچقدر در نماز حضور قلب بیشتری داشته باشیم کمتر سمت گناه میرویم .این یک دستور 100% تضمینی است. 

یک راه مهم برای حضور قلب در نماز هم این است که معانی نماز را یاد بگیریم که حد اقل بدانیم چه میگوییم!! 

دوم:رفاقتمان را با افراد بی ایمان و منحرف که فکر و ذکرشان گناه و شهوترانی است کم کنیم،خیلی کم.(خیلی مهم) 

سوم:تا فکر گناه به ذهنمان آمد به خدا پناه ببریم و حواسمان جمع باشد که شیطان در چند قدمی ماست و به ما نزدیک شده،نباید آن فکر را ادامه دهیم و باید به خدا پناه ببریم و ذکر خدا را بگوییم یا اگر در خلوت هستیم به محیط جمع بیاییم.(فکرمان را کنترل کنیم).از فکر کردن در مورد مسائل جنسی و جنس مخالف باید جدا" خودداری کرد وگرنه شیطان به محض اینکه ببیند دارید فکرتان را ادامه میدهید دستورات بعدی خودش را به ذهنتان القاء میکند.

چهارم:اشتغال به یک برنامه شبانه روزی تا اینکه بیکارنباشیم...وقتی بیکار باشیم شیطان سریع به سراغمان می آید....برنامه ورزشی داشته باشیم،برنامه مطالعه داشته باشیم،انواع برنامه های خوب! 

پنجم:روزه گرفتن خیلی تاثیر دارد در کنترل شهوت.اگر بتوانیم هفته ای دو روز یا حد اقل یک روز روزه بگیریم ،هم در تقویت ایمانمان موثر است هم در سلامت جسممان. 

ششم: یاد مـــرگ.خیلی خیلی تاثیر دارد در ترک گناه .و کنترل شهوت،خیلی. 

رفقا کتاب هایی که در مورد مرگ و برزخ و عذاب های جهنمی نوشته شده را حتمن بخوانید مثل کتاب منازلُ الآخره(شیخ عباس قمی)،سیاحت غرب (آقا نجفی قوچانی)جهنم و عذاب های جهنمی و....

 

راه های دیگه هم هست...خیلی راه ها هست!

بماند.......

 

آیا این عصر، عصر ظهور است؟

آیا این عصر، عصر ظهور است؟

 

در مورد اینکه می گویند: این عصر، عصر ظهور است توضیح دهید و دلائلی بیان کنید؟

در رابطه با این پرسش باید توجه داشت که وقت ظهور حضرت مهدی (عج) طبق روایات و اخبار یک امر ناگهانی و جزء اسرار الهی است که هیچ کس از آن آگاهی ندارد.

بنابراین اگر منظور از سؤال، شناخت دقیق وقت ظهور باشد پاسخ منفی است چون این موضوع برای احدی معلوم نمی باشد و اگر کسی برای ظهور حضرت تعیین وقت نماید و تاریخ و زمان برای آن ذکر کند بدون شک دروغ بافته است و ائمه معصومین ـ علیهم السلام ـ چنین کسی را دروغگو نامیده اند.

امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمودند: «تعیین کنندگان وقت ظهور دروغ می گویند. تعجیل کنندگان وقت ظهور دروغ می گویند، تعجیل کنندگان هلاک می گردند و تسلیم شوندگان نجات می یابند و به سوی ما اهل بیت رجوع و بازگشت می نمایند.»[۱]

خود حضرت بقیة الله (عج) می فرماید: «و اما ظهور فرج بسته به ارادة خدای متعال دارد کسانی که برای ظهور، وقت تعیین کنند دروغگو هستند.»[۲]

طبق این دسته روایات احدی از وقت ظهور حضرت ـ علیه السلام ـ باخبر نمی باشد اما اینکه آیا خود حضرت از وقت ظهورش به علم غیب آگاهی دارد و یا نه؟ مطلب دیگری است که در بحث ما ثمره عملی ندارد. آنچه مسلم است این است که کسی دیگر از این موضوع اطلاعی ندارند و بهمین جهت حق اظهار نظر در این خصوص را نخواهند داشت.

ولی اگر منظور از «این عصر، عصر ظهور است» این باشد که در این عصر نشانه های نزدیک شدن زمان ظهور، مشاهده می شود و شرائط بگونة پیش می رود که امید رسیدن به عصر ظهور را نوید می دهد، چنین سخنی صحیح و بجا است زیرا گرچه نمی توان از تعیین وقت ظهور حرفی به میان آورد ولی با توجه به روایات زیادی که در رابطه با علائم ظهور حضرت وارد شده است، قیام حضرت منوط به مساعد شدن شرایط طبیعی و جهانی از یکسو، و آمادگی عمومی از سوی دیگر می باشد.

از این نظر می توان گفت که: با توجه به شرایط جهانی، گو اینکه سمت و سوی تحولات و رخدادها، سهولت ارتباطات و وابستگی جوامع امروزی، رشد صنعت و تکنولوژی اطلاعات و... زمینه را برای چنین رخداد عظیمی به تدریج آماده می کند و از نظر افکار عمومی نیز توجهات مردم نسبت به حضرت ـ علیه السلام ـ به شدت رو به افزایش است و برخی از صاحب نظران مثل آیت الله العظمی مکارم شیرازی از این مسأله به عنوان «ظهور صغرا» یاد نموده است.

ایشان در این زمینه می گوید: همانطور که برای حضرت مهدی (عج) یک غیبت صغرا و یک غیبت کبری است برای ظهورش نیز یک ظهور صغرا و یک ظهور کبری است مانند موقعی که آفتاب می خواهد طلوع کند قرص خورشید هنوز پیدا نشده اما هوا نیمه روشن است و بعد خورشید دیده می شود ظهور حضرت نیز چنین است در ظهور صغرا توجه مردم به امام زمان (عج) زیاد می شود و همه جا صحبت از امام زمان (عج) است و جلسات امام زمان (عج) پرشور و همه جاگیر می شود طوری که مردم تشنه می شوند و خود را آماده می کنند. ما تصور می کنیم که در این عصر و زمان، ما ان شاء الله، در بین الطلوعین ظهور حضرت مهدی (عج) قرار داریم.»[۳]

نتیجه اینکه: بررسی شرایط جهانی و تحلیل روند تحولات و در نتیجه خوشبینی نسبت به نزدیک شدن به عصر ظهور، مطلبی است عقلائی و صحیح که از مطالعة وضعیت اجتماعی و نگاهی به شرایط جهانی بدست می آید. آنچه مردود و بی اساس است و در روایات به شدت از آن نهی شده و علمای شیعه یکصدا به آن مخالفت نموده می کنند تعیین وقت ظهور است.

 

منابع جهت مطالعة بیشتر:

۱. عصر ظهور، علی کورانی، سازمان تبلیغات اسلامی.

۲. امامت، غیبت، ظهور، مسجد مقدس جمکران، واحد تحقیقات.

امام محمدباقر ـ علیه السلام ـ فرمود:

«منتظران ما بارها غربال می شوند تا تنها راد مردان یکرنگ و یکدل در جبهه حق و پادگان ولیّ قائم باقی بمانند.»[۴]

پانویس:

[۱] . الغیبه نعمانی، ص ۲۰۴، باب ۱۱، حدیث ۸، چاپ اول ۱۴۲۲، نشر انوار الهدی، قم.

[۲] . کمال الدین و تمام النعمه، شیخ صدوق، ص ۴۸۴، «نقل از یکصد پرسش و پاسخ ـ رجالی تهران ـ ص ۱۶۰».

[۳] . فصلنامة انتظار، شماره ۵، ص ۲۴ «با اندک تغییر و تخلیص».

[۴] . شیخ طوسی، الغیبة، ص ۲۳۹، مکتبة نینوا

 

او خواهد آمد عزیزان


 

 

ولی با آمدن خورشید اگر از خواب

بیدارشویم نمازمان قضاست...